Oferta Pracy na stanowisko: Koordynator

Środowiskowego Domu Samopomocy

typu AC dla dorosłych osób przewlekle psychicznie chorych oraz osób wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych

 

Miejsce pracy:

Polski Czerwony Krzyż

Oddział Rejonowy w Stargardzie

ul. Limanowskiego 24, 73 – 110 Stargard Szczeciński

 

Oczekiwania:

  • wykształcenie wyższe, preferowane kierunki humanistyczne, np. pedagogika, socjologia, itp., mające zastosowanie przy świadczeniu usług w Domu, w tym specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej;
  • minimum półroczne doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla
    osób z zaburzeniami psychicznymi w zakresie: umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności, prowadzenia treningów zachowań społecznych;
  • doświadczenie w przygotowywaniu indywidualnych planów postępowania wspierająco – aktywizującego oraz jego oceny wyników   
  • doświadczenie w prowadzeniu treningu zachowań społecznych;
  • znajomość obsługi komputera i programów MS Office;
  • samodzielność, dobra organizacja pracy, umiejętność pracy w zespole;
  • komunikatywność, zaangażowanie, kreatywność, wysoka kultura osobista, empatia;
  • umiejętność organizacji różnego rodzaju wydarzeń o charakterze edukacyjno – promocyjnym, przy współpracy z lokalnymi mediami oraz instytucjami innymi instytucjami świadczącymi ofertę społeczną oraz kulturalno – usługową.;

·        Mile widziana znajomość:

o   Ustawy z dnia 12 marca 2007 r. o Pomocy Społecznej z późn. zm. (Dz. U. z 2021r., poz. Nr 2268 Obwieszczenie Marszałka Sejmu RP z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o pomocy społecznej);

o   Ustawy z dnia 19 sierpnia 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy z późn. zm. (Dz. U. 2021 poz. 1249 Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia  16 czerwca 2021 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie);

o   Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  z późn. zm. (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 Obwieszczenie Marszalka Sejmu  RP z dnia 4 listopada  2022 r. w sprawie jednolitego tekstu ustawy o samorządzie gminnym);

o   Ustawy z dnia 24 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych z późn. zm. (Dz. U. 2023, poz.1206);

o   Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w prawie środowiskowych domów samopomocy z dnia 9 grudnia 2010r.  (Dz. U. z 2010r. Nr 238, poz. 1586) z późniejszymi zmianami.

 

Do zadań zatrudnionej osoby należeć będzie:

·        Organizacja administracyjno – biurowa placówki, w tym dokumentacja związana z sytuacją uczestnika oraz dzienniki zajęć.

  • opracowywanie programu działalności oraz planów pracy;
  • inspirowanie, koordynowanie i wdrażanie pracy edukacyjnej i metodycznej wśród uczestników ukierunkowanej na poprawę aktywności, właściwą kondycję psycho – ruchową, prospołeczną i higieniczną oraz bezpiecznego zachowania się;

·        Opracowywanie rocznego i dziennego planu pracy Domu oraz ich realizacja;

·        Organizacja wysokiej jakość prowadzonych zajęć i standardu opieki;

  • Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej i opisowej z działalności Domu;
  • Przygotowywanie indywidualnych planów postępowania wspierająco– aktywizującego dla uczestników placówki oraz ocena ich wyników;
  • Praca w zespole wspierająco – aktywizującym;
  • Współorganizacja różnego rodzaju treningów dla uczestników ŚDS, m.in.:

– funkcjonowania w codziennym życiu (np.: dbania o wygląd zewnętrzny, nauki higieny, trening kulinarny, umiejętności praktycznych, gospodarowania własnymi środkami finansowymi),

– umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów (np. kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika z osobami bliskimi, sąsiadami, z innymi osobami w czasie zakupów, w środkach komunikacji publicznej, w urzędach, w instytucjach kultury),

– umiejętności spędzania czasu wolnego (np.: rozwijanie zainteresowań, udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych)

  • świadczenie niezbędnej opieki dla uczestników ŚDS, w tym w załatwianiu spraw urzędowych i świadczeń zdrowotnych
  • sporządzanie niezbędnej dokumentacji określonej w Rozporządzeniu MPiPS z dnia 09.12.2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy
  • współpraca z instytucjami i środowiskiem lokalnym mająca na celu zapewnienie integracji społecznej uczestników ŚDS.

 

Wybranym kandydatom oferujemy:

·        Wynagrodzenie adekwatne do wykształcenia oraz posiadanych kwalifikacji

·        Stabilne zatrudnienie w instytucji z tradycjami, w miłej atmosferze z profesjonalną kadrą

  • możliwość rozwoju zawodowego
  • dużą różnorodność i dynamikę pracy
  • poznanie struktury pracy organizacji pozarządowej o charakterze międzynarodowym

 

Osoby spełniające powyższe warunki prosimy o przesłanie aplikacji (CV i list motywacyjny) na adres: Zachodniopomorski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża w Szczecinie, al. Wojska Polskiego 63, 70-476 Szczecin lub szczecin.ekonomiczny@pck.pl  z dopiskiem OFERTA PRACY w ŚDS w Stargardzie. Kandydaci mogą zostać poddani dodatkowemu procesowi rekrutacji poprzez wykonanie zleconych zadań przez ZOO PCK.


Do aplikacji prosimy dołączyć oświadczenie: wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji, zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych (Dz. Ustaw z 1997 r. nr 133, poz. 883).

Wróć do góry