Podsumowanie projektu “Bądź bezpieczny z PCK”
Podsumowanie projektu “Bądź bezpieczny z PCK” – projekt realizowany we współpracy z Avivą.
- Przygotowanie strony internetowej (marzec / kwiecień 2020)
W ramach tego projektu przygotowaliśmy stronę internetową dedykowaną projektowi www.badzbezpieczny.pck.pl Na stronie informujemy, jak dbać o bezpieczeństwo swoje i swoich bliskich w czasie kryzysowych sytuacji. Na stronie znajduje się także film edukacyjny zawierający informacje o najczęściej występujących w Polsce katastrofach i zagrożeniach oraz porady, jak reagować w trakcie sytuacji kryzysowych.
- Platforma do poszukiwania zaginionych w trakcie sytuacji kryzysowych (marzec / kwiecień 2020)
Stworzyliśmy platformę (bazę danych) https://jestembezpieczny.pck.pl dla osób poszukujących swoich bliskich, którzy zaginęli w wyniku sytuacji kryzysowych. Platforma znajduje się na stronie www.badzbezpieczny.pck.pl i będzie aktywowana w tylko po wystąpieniu sytuacji kryzysowych np. powódź, po to aby ułatwić ludziom poszukiwanie zaginionych krewnych i przyjaciół.
-
Informacje o pandemii (kwiecień 2020)
W kwietniu zdecydowaliśmy się dodać epidemię do listy katastrof, o którychedukujemy społeczeństwo w ramach projektu „Bądź bezpieczny z PCK”. Opracowaliśmy informacje o tym, jak przygotować się na wypadek epidemii, jak się chronić i jak zachować dystans w przestrzeni publicznej. Przygotowaliśmy instrukcję mycia rąk.
https://www.facebook.com/PolskiCzerwonyKrzyz/posts/10157227260953244
Od kwietnia zaczęliśmy również używać specjalnego hastagu #badzbezpieczny we wszystkich informacjach dotyczących pandemii koronawirusa oraz w informacjach dotyczących sytuacji kryzysowych (burze, wichury, upał itp.). Hastag używany był w naszych mediach społecznościowych (Facebook i Instagram).
Przykłady postów ostrzegających o burzach:
https://www.facebook.com/PolskiCzerwonyKrzyz/posts/10157363379978244
https://www.facebook.com/PolskiCzerwonyKrzyz/posts/10157327887923244
- Przygotowanie kampanii edukacyjnej (czerwiec - lipiec 2020)
W czerwcu przygotowaliśmy wszystkie materiały do naszej kampanii edukacyjnej. Odbyła się sesja zdjęciowa z zachowaniem zasad sanitarnych. Przygotowaliśmy wszystkie materiały wizerunkowe (KV) dla prasy i mediów społecznościowych, materiały do naszej strony internetowej itp.
- Ulotki i karta ICE (wrzesień 2020)
Wszystkie Oddziały Okręgowe PCK otrzymały ulotki informacyjne o 3 krokach w przypadku sytuacji kryzysowych oraz specjalną kartę ICE.
- Kampania edukacyjna (październik - listopad 2020)
W październiku PCK rozpoczęło kampanią edukacyjną informującą o tym, jak należy przygotować się na sytuacji kryzysowe. Kampania trwała półtora miesiąca, w ramach której wykorzystaliśmy środki masowego przekazu (prasa, Internet) oraz media społecznościowe. Głównym celem tej akcji było nauczenie polskiego społeczeństwa przygotowania się na katastrofy. Zwłaszcza teraz, gdy mamy pandemię COVID -19. W trakcie kampanii wykorzystaliśmy powierzchnię wielkoformatową(citylighty, billboardy), dwukrotnie prezentowaliśmy naszą reklamę dot. Epidemii w 23 lokalnych gazetach oraz w wydaniach ogólnopolskich. Pojawił się także artykuł sponsorowany informujący o projekcie „Bądź bezpieczny z PCK” w prasie ogólnopolskiej i 23 lokalnych dziennikach. Odbyła się również kampania video wWarszawskim Metrze oraz na dworcach w Krakowie i we Wrocławiu oraz reklama internetowa w serwisach ogólnopolskich Agory. Przez cały czas trwania kampanii publikowane były posty na Facebooku i Instagramie.
https://www.facebook.com/PolskiCzerwonyKrzyz/posts/10157667777688244
https://www.facebook.com/PolskiCzerwonyKrzyz/posts/10157760610438244
- newsletter dla społeczności lokalnej - bądź przygotowany na katastrofy (styczeń 2021)
Wraz z Aviva Polska przygotowaliśmy newsletter skierowany do lokalnych społeczności. Newsletter zostanie wysłany w styczniu do Oddziałów Okręgowych PCK oraz Grup Ratownictwa. Za pośrednictwem OO PCK i GR PCK chcemy aby materiał trafił do lokalnych odbiorców, szczególnie z województw narażonych na powodzie (małopolskie, świętokrzyskie, pomorskie, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie i mazowieckie). Poprzez nasze lokalne oddziały i lokalne biura Avivy chcemy dotrzeć do obywateli i pokazać, że w łatwy sposób mogą oni chronić siebie i swoje rodziny przed katastrofami.